Prežite mrazivé dni v zdraví

Dátum pridania: 26. 02. 2018

Hoci o pár dní tu máme prvý jarný mesiac, vonku to na rozkvitajúcu jar ani zďaleka nevyzerá. Zima sa vo svojom závere prihlásila o slovo, a to poriadne mrazivé. Poradíme vám, ako prežiť mrazivé dni bez toho, aby ste nepríjemne ochoreli.

 

Nebojte sa chladných dní

Ak ste sa pri pohľade z okna rozhodli, že radšej nikam nepôjdete a zostanete doma v teple, mali by ste svoje rozhodnutie zvážiť! Pobyt vonku pre vás nemusí byť nijak ohrozujúci, ak sa primerane oblečiete. Základom sú najmä teplé ponožky, čiapka, šál a rukavice. Istá britská štúdia prišla so zistením, že nosenie teplých ponožiek znižuje predpoklad prechladnutia až o 67%. Pohyb na čerstvom vzduchu je pre naše telo mimoriadne prospešný, denne by sme si ho mali dopriať v trvaní minimálne 30 minút.

 

Hýbte sa!

To najlepšie, čo môžete urobiť pre svoje telo a svoju imunitu je fyzický pohyb. Rozprúdi vám metabolizmus, dodá energiu a výrazne zlepší náladu. Nielenže sa budete cítiť fit, ale pravdepodobne zhodíte aj pár kilogramov. Ak sa nebojíte chladného počasia, choďte von na prechádzku, zabicyklujte si alebo stavte na ľahký beh.

 

Chráňte si pokožku

So znižujúcou sa vonkajšou teplotou je naša pleť viac začervenaná a vysušená. Základom je preto dostatočná hydratácia. Najlepším riešením sú krémy, ktoré svojim zložením pokožku hydratujú, no zároveň v nej udržiavajú vlhkosť. Vyskúšajte mandľový krém alebo včelí vosk. Ak je vaša pleť okrem nízkych teplôt vystavená aj slnečným lúčom, krémy by mali obsahovať aj UV filter. Hydratácia by však nemala prichádzať iba zvonka, ale aj zvnútra. Pite preto veľa vody. Ak neobľubujete čistú vodu, stavte na teplý čaj, ktorý vás zároveň aj zahreje.

 

Základom je zdravá strava

Strava by mala v zimnom období obsahovať veľa čerstvého ovocia a zeleniny. Deň si rozdeľte do piatich jedál – troch hlavných a dvoch menších, pričom všetky by mali obsahovať výživné potraviny. V týchto dňoch upustite najmä od chladených a sýtených nápojov, ktoré môžu potrápiť hrdlo aj na niekoľko dní. Stavte radšej na čistú vodu alebo teplý bylinkový čaj.

 

Oddýchnuté telo

Pre správne fungovanie organizmu je dôležitý oddych a dostatočné množstvo spánku. Počas neho sa totiž ľudské telo regeneruje a mozog oddychuje, aby bol schopný stopercentne fungovať počas nasledujúceho dňa. Ak spíte menej ako 7-8 hodín, vaše telo nie je dostatočne oddýchnuté, ťažšie zvláda stres a je náchylnejšie na choroby.

 

Teplo v srdci

Ak vás už nehreje jarné slnko, zahrejte si aspoň srdce. Stretávajte sa s rodinou, s priateľmi, jednoducho s ľuďmi, ktorých máte radi. Smiech a pozitívna nálada nám totiž pomáhajú cítiť sa lepšie nielen psychicky, ale i fyzicky. Vedci z Pensylvánie dokázali, že spoločenskí ľudia sú o 75% menej napádaní vírusmi ako tí, ktorí trávia čas bez priateľov.

 

Všetko pre vaše zdravie nájdete aj v predajniach Centro Nitra:

 

 

 

 


 

logo_denim-style-house.jpg
logo_bijou-brigitte.jpg
logo_tantal-pizzeria-restauracia.jpg
logo_anipet.jpg
logo_cetelem.jpg
logo_fotocentrum.jpg
logo_cropp-town.jpg
logo_tescoma.jpg
logo_kadernictvo-klier.jpg
logo_jysk.jpg
logo_gallery.jpg
logo_bepon.jpg
logo_datart.jpg
logo_obecne-siete.jpg
logo_gatta.jpg
logo_kara-trutnov.jpg
logo_lekaren-benu.jpg
logo_medicine.jpg
logo_ozeta-pierre-cardin.jpg
logo_united-colors-of-benetton-kids.jpg
logo_4f.jpg
logo_diamond-beauty.jpg
logo_alain-delon.jpg
logo_belda-sport.jpg
logo_vip-luxury-concept-store.jpg
logo_rebeka.jpg
logo_robel.jpg
logo_delikateso.jpg
logo_brloh.jpg
logo_klenoty-aurum.jpg